-------
Dato
gæster

Aalborg Kongres & Kultur Center

Ansvarlig for ethvert event

1-2430 gæsterSiddende
Møder & Kongresser

Møder & Kongresser

Bookingansvarlig

Ring 20 66 36 91 Og få hjælp til din booking

Aalborg Kongres & Kultur Center, beliggende i Aalborg, er certificeret efter DNV's verdensmålscertificering og den internationale standard ISO 20121 for bæredygtige events – som det første og eneste eventsted i Danmark.

Hos os får I ikke kun en nøje planlagt oplevelse. I får et professionelt arrangement i bæredygtige omgivelser. Vi har erfaring med at skabe de helt perfekte rammer for arrangementer med op til 2.430 deltagere. Vi har 13.345 m2 faciliteter, der bl.a. rummer 7.000 m2 udstillingsareal, tre sale for henholdsvis 2.430, 550 og 224 deltagere samt et væld af møde- og gruppelokaler. Det gør os til et af de største og mest fleksible mødesteder i Norden. Som en vigtig del af vores værtskab tilbyder vi topmoderne faciliteter lige fra små personlige mødelokaler til store konferencesale – og altid med et bæredygtigt tvist.

I forlængelse af vores bæredygtige profil står vi altid klar til at rådgive og vejlede i mulighederne for en mere bæredygtig afvikling af jeres arrangement. Det vil sige, at vi er behjælpelige med at identificere mulige tiltag, der reducerer spild af ressourcer og som kan synliggøres overfor jeres deltagere og derved sende et stærkt signal om ansvarlighed. 

I vores baghave finder I Kildeparken – en grøn oase i hjertet af Aalborg. Den har alt fra syngende træer til inspirerende kunst og masser af natur. Og den er helt oplagt til en portion frisk luft og en walk’n talk.

Med en central placering i Aalborg er kongres- og kulturcentret desuden ideel, hvis I ønsker at afholde et arrangement tæt på byliv, seværdigheder og attraktioner samt talrige transport- og overnatningsmuligheder.  

Møder & Kongresser

Vores Møde- & Kongresafdeling har mange års erfaring i at planlægge og afvikle arrangementer i alle størrelser, indenfor alle tænkelige brancher. Det kan være svært at finde noget, de ikke har prøvet før, men skulle det ske, står de klar til at finde en løsning. For vi ved, hvor vigtigt det er at kunne forny sig og skabe unikke øjeblikke, og derfor vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at omfavne jeres idéer, og føre dem ud i livet. 

Med andre ord - godt værtskab betyder alt for os. Og det er et kæmpe kvalitetsstempel, når glade og tilfredse kunder vender tilbage gang på gang. Det er der heldigvis mange af vores kunder, der gør. Hver og én betyder noget for os. Vi arbejder nemlig for, at alle vores kunder får den bedste oplevelse og et godt og vellykket arrangement, som de husker.

Overlad trygt jeres event til os

Med eventafdelingen kan I få en skræddersyet underholdnings- og dekorationspakke. Der er ikke en detalje, der er for lille, og hvis I ikke selv har idéerne, så har vi. I skal blot læne jer tilbage, og lade os klare alt! Krydr eksempelvis jeres arrangement med sang, teambuilding-aktiviteter eller musikindslag – lige fra lokale kunstnere til store danske navne. 

Når I overlader jeres arrangement i vores hænder, kan I være sikker på at få personlig assistance og tryghed både før, under og efter arrangementet, så det bliver lige præcis, som I ønsker.

Messer & Udstillinger

Messeafdelingen i kongres- og kulturcentret arrangerer egne nationale og internationale forbruger- og fagmesser, men er også behjælpelige med råd, vejledning og projektstyring, hvis I som arrangør ønsker at afholde en større eller mindre udstilling i forbindelse med jeres arrangement. For vi ved, at det kræver både tid og ressourcer at planlægge og gennemføre en udstilling. Udstillingsarealet strækker sig over mere end 7.000 kvadratmeter, og mulighederne er derfor mange for at gøre netop jeres udstilling hel unik.  

En udstilling i forbindelse med et arrangement giver dels mere viden til deltagerne, men kan også i mange tilfælde gøre arrangementet mere rentabelt, og hvis vi sørger for udstillingen, så kan I koncentrere jer om indholdet i arrangementet.

Gastronomiske smagsoplevelser

Forplejning er altid et vigtigt element når man skal afholde et arrangement, og dette er vi i AKKC meget bevidste om. Derfor står restauranten klar til at tage jer og jeres gæster med på en gastronomisk rejse hvor gode råvarer, smag og udseende, går op i en højere enhed – uanset arrangementets størrelse. 

Deres DNA er rodfæstet i stolte traditioner inden for kokkefaget og med et stærkt team, der har mange års erfaring fra nogle af Danmarks bedste restauranter, er det ligeledes vigtigt for dem, at helhedsoplevelsen og serviceniveauet er i top.

Restauranten er ikke kun kendt for smagsoplevelser fra den allerøverste hylde, de arbejder også målrettet med FN’s verdensmål og engagerer sig i projekter med et positivt klimaaftryk. Både på det menneskelige plan og i forhold til beslutninger om alt fra råvarer, transport, madspild, lokale leverandører helt ud til bæredygtige alternativer.

Fantastiske hoteloplevelser helt tæt på

Hvis I har brug for overnatning, kan I besøge vores nabohotel, der ligger i direkte tilknytning til kongres- og kulturcentret. Hotellet er Svanemærket og har 168 attraktive værelser, der alle er indrettet i et moderne og urbant look med komfort i højsædet.

Ud over nabohotellet har Aalborg 1.591 hotelværelser, og hovedparten er inden for gåafstand til bymidten – og dermed kongres- og kulturcentret. Mere komfortabelt bliver det vel næsten ikke. 

Transport til/fra AKKC

Om I selv er i bil, tager toget eller flyet, så er der nem tilgang til transport til og fra kongres- og kulturcentret. Aalborg Banegård ligger blot 5 minutters gang væk, hvor DSB forbinder Aalborg regionalt og nationalt med hyppige togafgange. Kommer I med fly, kan I med fordel benytte lufthavnstoget, som kører 2 gange i timen. Derudover findes der 700 parkeringspladser lige omkring kongres- og kulturcentret, hvor der også er mulighed for at oplade elbiler.

Bæredygtige tiltag

Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) er certificeret efter DNV's verdensmålscertificering og den internationale standard ISO 20121 for bæredygtige events – som det første og eneste eventsted i Danmark.

AKKC vil gå forrest inden for eventbranchen i arbejdet med bæredygtighed inden for rammerne mennesker, miljø og økonomi og inden for de lovgivningsmæssige rammer vi arbejder i.

I AKKC's bæredygtighedsarbejde har vi fokus på følgende:

  • De menneskelige ressourcer, muligheder og behov i det løbende arbejde med bæredygtighed. Det er vigtigt, at vi rummer de forskellige behov, ønsker og muligheder, da det er en forudsætning for at vi i fællesskab kan arbejde henimod en mere bæredygtig adfærd.
  • De miljømæssige ressourcer og tænke langsigtet ift. de ressourcer, som der ikke er uanede mængder af. Vi vil bruge vedvarende energikilder, have fokus på at forlænge livscyklussen på materialer, og bestræbe at genanvende det som kan genanvendes.
  • At netop de menneskelige og miljømæssige ressourcer vil resultere i en sund økonomi til fordel for kunder, samarbejdspartnere og leverandører.

AKKC vil igennem vores bæredygtighedsarbejde bidrage til FN's verdensmå1. Vi forpligter os derfor til at udvælge verdensmål og delmål og implementere disse i vores bæredygtighedsarbejde, samt løbende evaluere på vores bidrag til målene.

AKKC vil bruge husets platform og netværk til at udbrede det bæredygtige budskab og fremme den bæredygtige adfærd hos andre. Dette skal sikres gennem en tydelig og åben kommunikation omkring arbejdet med bæredygtighed og i tæt samarbejde med andre i erkendelsen af, at vi og samfundet er fælles om forandring.

I AKKC opsætter vi målsætninger for arbejdet med bæredygtighed. I takt med at vi når de enkelte mål, vil vi løbende sætte nye samt videreudvikle vores bæredygtighedspolitik. For at sikre bæredygtighedsarbejdet i og uden for organisationen vil AKKC afsætte de nødvendige økonomiske ressourcer hertil.

5 forskellige

Prispakker

  • Dagsmøde 1. sal

    fra 830 kr. pr. kuvert

    Minimum 18 gæster

  • Formiddag inkl. frokost 1. sal

    fra 718 kr. pr. kuvert

    Minimum 18 gæster

  • Eftermiddag inkl. frokost 1. sal

    fra 698 kr. pr. kuvert

    Minimum 18 gæster

  • Formiddag inkl. sandwich to go 1. sal

    fra 719 kr. pr. kuvert

    Minimum 18 gæster

  • Dagsmøde Europahallen

    fra 795 kr. pr. kuvert

    Minimum 140 gæster

16 forskellige

Lokaler

Faciliteter

  1. Betalingspladser696
  2. Pladser med ladestander4

9 forskellige

Aktiviteter og teambuilding

Se 360° fremvisning

Relevante steder i nærheden

Overnatningsmuligheder
Scandic Aalborg City
50 m
Comwell Hvide Hus
230 m
Milling Hotel Gestus
450 m
Prinsen Hotel
700 m
Helnan Phønix Hotel
800 m
Zleep Hotel Aalborg
850 m
Radisson BLU Limfjord Hotel
1.1 km
CABINN Hotel Aalborg
1.4 km
Pier 5 Hotel
1.5 km
KOMPAS Hotel Aalborg
1.9 km
Hotel Scheelsminde
2.8 km
Scandic Aalborg Øst
5.2 km
Aalborg Airport Hotel
6.1 km
Aktiviteter og seværdigheder
De Sygende Træer (Kildeparken)
350 m
Kunsten Museum of Modern Art Aalborg
550 m
Aalborgtårnet
750 m
Hjelmerstald
1.1 km
Aalborg Havnefront
1.2 km
Aalborg Zoo
1.2 km
Utzon Center
1.6 km
Transportmuligheder og parkering
Betalt p-plads:
180 m
Togstation:
600 m
Lufthavn:
6.2 km

Lokation

Europa Plads 4, 9000 Aalborg, Danmark

Ingen binding eller betaling

Jeg hjælper dig gerne med at finde det helt rigtige sted

Peter Brinch JohansenCustomer success manager

Start din søgning og opdag mere end 950 steder fordelt over hele Danmark